کد مطلب:300673 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:138

دانش آموزی فاطمه


فاطمه یك شاگرد برازنده در مكتب اسلام است. از پدر به عنوان بهترین معلم خود درس می گیرد: درس اسلام، انسانیت، اخلاق، تربیت، فداكاری، گذشت، تلاش، صفا، خیرخواهی، كظم غیظ، خدمت به مردم و... پدر هم كه او را آماده و مستعد دیده بود، سعی می كرد در اوج دادن او، در تربیت و بزرگداشت او، در سازندگی هر چه


بیشتر او اقدام كند. نكته هایی بدو بیاموزد كه هر كدام برای او و همه بانوان جهان درس زندگی و عمل باشد.

او چه بسیار كه به فاطمه علیهاالسلام درسهای عملی می داد و بر اثر آن فكر او را متوجه حقایق تازه ای می ساخت آن روز كه فاطمه علیهاالسلام از پدر خدمتكاری برای كمك به كارهای خانه طلب كرد، پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم با چه صفا و صراحتی آن را به جهت دیگری سوق داد و چگونه به او تسبیحات پس از نماز را آموخت. او از پدر و از همسرش علی علیه السلام درس می گرفت و حتی نوشته هایی از درسها داشت كه روزی درباره آن به فضه، همكارش در خانه فرموده بود: آن نوشته را هموزن حسین و حسن می دانم، و برای آن تا این اندازه ارج و قیمت قائلم.

غرض این است كه او در عین مادری، و در عین انجام وظیفه همسری، و در عین اینكه معصوم و محصور از گناه بود دانش آموزی پدر می كرد و وقت گذاری پیامبر، و نكته های آموخته شده از او را قدر و قیمت می نهاد.